Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2010

Νέα προκύρηξη της Μαθητικής Αντεπίθεσης

ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΟ ΠΑΣΟΚ-ΔΝΤ
ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΝΟΕΜΒΡΗ, στις 5μμ μπροστά στο Πολυτεχνείο
Η χούντα κυβέρνησης-τρόικας που κυβερνά την χωρά τους τελευταίους μήνες έχει δείξει από την πρώτη στιγμή ότι είναι μεγάλη ανάγκη γι’ αυτήν να τσακίσει ακόμα και τα βασικά δικαιώματα της νεολαίας και των εργαζομένων. Και αυτό πολύ απλά για να μπορεί να πληρώνει τους τόκους των τοκογλύφων δανειστών αλλά και για να ταΐζει τις τράπεζες και τους επιχειρηματίες με ζεστό χρήμα. Έτσι αναμενόμενο είναι από αυτήν την λυσσασμένη επίθεση να μην την γλιτώσει ούτε η εκπαίδευση.
Ήδη έχουν αναγγείλει ότι οι δαπάνες για την εκπαίδευση φέτος μειώνονται κατά 30-40%. Το πρώτο χτύπημα έχει να κάνει με τους καθηγητές και την μείωση των μισθών τους καθώς και την μείωση των προσλήψεών τους με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολλά κενά σε όλα τα σχολεία για τα περισσότερα μαθήματα. Οι μειωμένες θέσεις σε καθηγητές καθώς και η απόφαση του υπουργείου για μείωση των τμημάτων έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να φτάνουν και πολλές φορές να ξεπερνούν τους 30 ανά τάξη κάνοντας έτσι την παρακολούθηση των μαθημάτων δύσκολη και τις συνθήκες ασφυκτικές. Η μείωση της χρηματοδότησης μας χτυπάει άμεσα σαν μαθητές καθώς για να συνεχίσουν να λειτουργούν τα σχολεία ρίχνουν πολλά από τα έξοδα στις πλάτες μας ζητώντας μας να πληρώσουμε για πετρέλαιο, αναλώσιμα, βιβλία αγγλικών κτλ. Παράλληλα με όλα αυτά κόβουν και την ενισχυτική διδασκαλία για να γλιτώσουν χρήματα από τους καθηγητές που απασχολούσαν, στερώντας έτσι το δικαίωμα για μόρφωση αλλά και για περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας στις πανελλήνιες σε όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πηγαίνουν φροντιστήριο.
Με το σχέδιο Καλλικράτης που αφορά και την εκπαίδευση μεταφέρεται ο προϋπολογισμός για τα σχολεία από το υπουργείο στους δήμους πράγμα το οποίο σημαίνει ότι σε όποιον δήμο δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα για την κάλυψη των εξόδων λειτουργίας των σχολείων(δηλαδή στους περισσότερους καθώς είναι καταχρεωμένοι) κάποια σχολεία θα κλείνουν ή θα υπολειτουργούν και θα πληρώνουν οι μαθητές και οι γονείς τους για να συνεχιστεί η λειτουργία τους. Έτσι με τον Καλλικράτη στην ουσία μεταφέρεται ένα κομμάτι του προϋπολογισμού για τα σχολεία στις οικογένειες των μαθητών.
Πέρα από όλα αυτά όμως κάτι που είναι πολύ σημαντικό για εμάς σαν μαθητές είναι και το νομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου για την παιδεία που αφορά και τα σχολεία αλλά και τα πανεπιστήμια. Με αυτό το νομοσχέδιο και συγκεκριμένα με το κομμάτι που αναφέρεται στο «νέο σχολείο» θέλει να αλλάξει ό,τι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για το σχολείο. Καταργούν το πρόγραμμα μαθημάτων που υπήρχε μέχρι σήμερα και ήταν ίδιο για όλους και το αντικαθιστούν με ένα καινούργιο στο οποίο θα υπάρχουν δύο βασικά μαθήματα και τα υπόλοιπα επιλογής. Έτσι ο κάθε μαθητής θα έχει διαφορετικά μαθήματα από τους συμμαθητές του με αποτέλεσμα το διαφορετικό επίπεδο γνώσης μεταξύ των μαθητών άρα και διαφορετικές «δυνατότητες» για εργασία ή εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Επιπλέον, τα μαθήματα επιλογής σε όποια σχολεία δεν υπάρχει οικονομική δυνατότητα για καθηγητές δεν θα γίνονται τα μαθήματα ή θα πληρώνουν οι μαθητές γι’ αυτά. Στο κομμάτι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου οι αλλαγές είναι σαρωτικές. Στην ουσία μετατρέπει το πανεπιστήμιο σε ένα σούπερ μάρκετ μεταλυκειακής εκπαίδευσης όπου ο καθένας θα ακολουθεί τον δικό του δρόμο έχοντας τα δικά του μαθήματα, κάνοντας έτσι τον κάθε φοιτητή ξεχωριστά υπεύθυνο για την φοίτησή του και για την πληρωμή των μαθημάτων, σεμιναρίων κτλ.
Τέλος πρέπει να προσέξουμε όμως ότι η επίθεση στην εκπαίδευση και στην νεολαία γενικότερα δεν περιορίζεται μόνο στα σχολεία ή στα πανεπιστήμια. Η συνολικότερη επίθεση στην κοινωνία με μειώσεις μισθών, ανεργία κοντά στο 25%, κατάργηση συλλογικών συμβάσεων, αύξηση αμέσων και έμμεσων φόρων, διάλυση του ασφαλιστικού και της υγείας θα αφαιρέσει την οικονομική δυνατότητα από πολλές οικογένειες να στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολειό και στο πανεπιστήμιο. Ο εφιάλτης αυτής της νεολαίας που αποκλείεται από την εκπαίδευση αλλά ακόμη και αυτών που θα έχουν την δυνατότητα να πηγαίνουν σχολείο ή και να σπουδάζουν δεν τελειώνει εδώ. Αν καταφέρει να ξεπεράσει τον μπαμπούλα της ανεργίας που για τους νέους αγγίζει το 40% θα είναι αναγκασμένη να δουλεύει με το 75-85% του βασικού μισθού, δηλαδή για ψίχουλα. Σε όλα αυτά αν προσθέσουμε και την διάλυση της υγείας και της ασφάλισης τότε μιλάμε για μια γενιά χωρίς μέλλον.
Σε όλα αυτά πρέπει να απαντήσουμε άμεσα για να γίνουμε μια γενιά με μέλλον:
― Να περάσουμε σε δυναμικές μορφές πάλης. Καταλήψεις σε όλα τα σχολεία, διαδηλώσεις, κλεισίματα δρόμων κ.τ.λ.
― Να ξαναζωντανέψουμε τις δομές αυτοοργάνωσης του μαθητικού κινήματος. Σε κάθε σχολείο να κάνουμε συνελεύσεις που θα αποφασίζουν την πορεία του αγώνα, που εκεί θα συζητάμε τα προβλήματά μας. Να φτιάξουμε συντονιστικά σχολείων στις γειτονιές ή και σε όλη την πόλη, το όργανο των μαθητών που θα συμμετέχει όποιος από αυτούς θέλει και που θα συντονίζει τον αγώνα.
― Να ανοιχτούμε στην υπόλοιπη κοινωνία. Τα προβλήματα της παιδείας δεν ενδιαφέρουν μόνο τους μαθητές. Να απευθυνθούμε στους φοιτητές, στους εργαζόμενους, να βγούμε στις γειτονιές και να δείξουμε ότι όσο πιο ενωμένοι είμαστε τόσο πιο δύσκολο θα είναι το έργο της κυβέρνησης.
· Ριζική αύξηση των δαπανών για την παιδεία, καθώς και για υγεία, δημόσια έργα. Μείωση των δαπανών για στρατό, αστυνομία.
· Επαναλειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης.
· Λιγότεροι μαθητές ανά τάξη.
· Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη μας για την παιδεία. Δημόσια Δωρεάν παιδεία για όλους.
· Να μην περάσουν τα μέτρα Διαμαντοπούλου.

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ